「なでしこ銘柄」に6年連続で選出されたカルビー

「なでしこ銘柄」に6年連続で選出されたカルビー

 女性活躍推進に積極的に取り組む企業として、2012年度から、経済産業省東京証券取引所と共同で女性活躍推進に優れた上場企業を「なでしこ銘柄」として選定しているが、カルビーは6年連続で選出されている。女性活躍における言わば超優良企業なのだ。カルビーでは「女性の活躍無しに、カルビーの将来はない」というトップ(当時)のぶれない姿勢のもと、女性の活躍を推進するキャリア支援や制度づくりを推進し、時短勤務の女性執行役員や国内初の女性工場長の誕生など、様々な成果を上げてきた。2010年に「2020年女性管理職比率30%達成」を目標に挙げており、2015年には19・8%、2018年には26・4%へとその比率を着実に上げている。

 2018年の日本全体での女性管理職の割合が平均7・2%ということを考えると、この比率がいかに大きいかがよく分かる。カルビーSDGsの当該ターゲットの取り組みを強力に推進した結果が表れている。

Calbee was selected as a "Nadeshiko Brand" for 6 consecutive years

Since fiscal 2012, the Ministry of Economy, Trade and Industry has been jointly working with the Tokyo Stock Exchange to select listed companies that are excellent in promoting women's advancement as "Nadeshiko Brands," as companies that actively work to promote women's advancement. He has been selected consecutively. It is, so to speak, an excellent company for women's advancement. Based on the unwavering attitude of Calbee's top management (at the time) that ``There is no future for Calbee without the active participation of women,'' we are promoting career support and the creation of systems to promote the active participation of women. The company has achieved various results, including the appointment of Japan's first female factory manager. In 2010, the company set a goal of ``achieving a 30% ratio of women in management positions by 2020,'' and the ratio has steadily increased from 19.8% in 2015 to 26.4% in 2018.

Considering that in 2018, the average percentage of female managers in Japan as a whole was 7.2%, it is easy to see how large this ratio is. This shows the results of Calbee's strong efforts to promote the targets of the SDGs.